AnyámAsszony

Megtörtént események alapján

Életfogytig Rock 'n Roll
Boros a dobos

Győri gyerekkor, Citrommal tűzdelt '80-as évek, közel egy évtized Mallorca, visszatérés a Sing Singbe, 2007-től Zorall, és még sokan mások.
Boros Péter Pöpivel, a szimpatikus rockzenésszel beszélgettem
közel 40 éves dobos pályafutásáról.  

anyamasszony_boros_peter_1.jpg

Hogy telt a gyerekkorod? Már ekkor is meghatározó szerepet töltött be a zene az életedben?
Csornán születtem, 1 éves koromban átköltöztünk Győrbe, itt nőttem fel, sokat játszottunk, élveztük az életet.
Hétfőnként egyáltalán nem volt tévéadás - még a fogható egy vagy két csatornán sem -, ilyenkor körbeültük a rádiót, és hallgattuk a kabarét.
Azokban az időkben mindig volt hó karácsonykor. Együtt volt az egész család, ezt a jó szokásunkat a mai napig tarjuk, nagyon fontos számunkra a közös ünneplés.
Már gyerekkoromban is fontos szerepet töltött be a zene az életemben. Emlékszem, hogy Apukám mindig elment a hanglemezboltba, és megvette az aktuális lemezeket, a magyar előadók korongjai 90 Forintba, a külföldieké 110 Forintba kerültek akkoriban. Deep Purple, Queen, Led Zepelin, Black Sabath, Beatles lemezeket vásárolt. Gyerekként ezeket hallgattuk a Bátyámal éjjel-nappal, teljesen oda voltunk értük. Tulajdonképpen mindezek hatására kezdtünk el hangszeren játszani.
Egy 4 emeletes, több lépcsőházas társasházban nőttünk fel, rengeteg barátunk volt. Nyáron kiraktuk a lemezjátszót az ablakba, és egész szünidőben bandáztunk, ping-pongoztunk a srácokkal. 

Testvéred szintén zenész. Most külön utakon jártok, de korábban sokáig együtt játszottatok. Mindig zenésznek készültél? Mi lettél volna, ha nem dobos?
Mivel gyerekkorunkban sokat hallgattuk a kedvenceink lemezeit, gyakorlatilag ezekről tanultunk meg játszani.
A mai napig gyűjtöm a bakeliteket, gyűjteményem első darabjaiként a gyerekkorom meghatározó korongjait vásároltam meg. Jóleső érzés levenni a polcról, hallgatni a számokat, nézegetni a borítót. Ilyenkor előjönnek a régi emlékek.
13 évesen jutott a zene iránti érdeklődésem arra a szintre, hogy elkezdtem zenetanárhoz járni. Csaba 5 évvel idősebb nálam, ő akkor már basszusgitározott egy ideje. Nagy hatással volt rám, elhatároztam, hogy dobolni fogok. Szüleim legnagyobb örömére először a puffokon gyakoroltam. :) Karácsonyra már meg is kaptam az első pergődobomat, persze előre tudtam, hiszen kikutattuk az ajándékokat, és mérhetetlenül örültem neki.
Babos István Pekához jártam, akkoriban egy győri zenekarban játszott, én voltam az első tanítványa. A mai napig vannak növendékei, tartjuk a kapcsolatot, büszke rám, hogy ilyen jól alakult a zenei karrierem, és ma már én is tanítom a fiatalokat.
A pályaválasztáskor számomra az volt a fontos, hogy megszerezzem az érettségit, hiszen abban az időben csak úgy lehetett zenélni, ha hivatalos működési engedélye volt minden zenésznek az adott bandában, ehhez viszont kellett az érettségi, így kerültem a Mayer Lajos Szakközépiskolába, ahol képesített vasútépítőként végeztem.


A Citrom együttes a '80-as évek közepének legnagyobb felfedezettje volt Magyarországon, zenéteket a Duran Duran inspirálta. Hogy alakult a zenekar sorsa? Hogy alakult a Te sorsod?

anyamasszony-boros-peter-citrom.jpg

1983-ban kerültem be a Citrom együttesbe, ahol már Csaba bátyám és Popper Peti barátom is játszott. Elhatároztam, hogy zenész leszek, és hihetetlenül vágytam rá, hogy befusson a zenekar.
Nagyon szép sikereket értünk el Győrben és Pesten egyaránt, meglett az ORI vizsgánk, ami ugye kellett a hivatalos zenéléshez.
1986-ban megkaptuk az Év Felfedezettje díjat a Pop-Meccs Gálán, ami egy kislemez-szerződéssel is járt, az Amazonas - mellyel a Petőfi Rádió listáján és a Magyar Ifjúságban top 10-es listán a közönség szavazatai alapján feljutottunk az első helyre - és a Neandervölgyi éjszakák című számok kerültek rá. Ekkor már a rádió játszotta a dalainkat. De emellett még számos amatőr pop-rock fesztivált is megnyertünk.

'86-ban mikor leérettségiztem, másnap már költöztünk is fel Pestre, de nem a Citrom együttessel, hiszen idő közben Szigeti Feri elhívott engem, a Bátyámat és Popper Petit a Kanguru zenekarba - ez a Karthago utáni együttese -, Dobi Sanyi volt az énekes, aki később a Manhattan együttesben is megfordult. Jó lehetőségnek tartottuk, hogy felkerülhettünk Pestre, akkoriban még nem lehetett vidékről nagyon érvényesülni. Ferinek a mai napig nagy neve van a szakmában, Csabával a második apukánkként tekintünk rá, tartjuk vele a kapcsolatot.
A Kanguru maga nem volt hosszú életű, felvettünk egy lemezanyagot, ami nem került kiadásra, viszont 1988. november-decemberében és 1989. november-decemberében elutaztunk egy szovjet turnéra, bejártuk a két alkalom alatt gyakorlatilag az egész SZU-t.
Mikor hazatértünk a turnéról, Csabával kikerültünk a zenekarból. Úgy gondoltuk együtt zenélünk tovább, de aztán engem elhívtak a Sing Sing zenekarba dobolni, a Bátyám pedig elment a Republicba. Cipőt már ismertük a Kangoru kapcsán, hiszen írt korábban az együttesnek dalokat. 

Szüleitek hogyan fogadták, hogy mindkét fiuk zenélésre adta a fejét? Soha nem mondták, hogy válasszatok valamilyen „rendes” szakmát? :)
Természetesen a Szüleink szerették volna, hogy mondjuk orvosok legyünk. De ahogy telt az idő, látták, hogy tehetségesek vagyunk, ezt már a tanáraink is pedzegették nekik, így támogatták a zenei pályafutásunkat. Például édesapám a győri Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán tanított mint egyetemi docens, ahol próbatermet biztosítottak, a koncertekre pedig a főiskola buszával tudtunk menni. Mai napig büszkénk ránk a Szüleink, és gyakran ellátogatnak a koncertjeinkre. 

A Beathoven nevű Beatles tribute banddel sok-sok évet töltöttél Magyarországtól távol, szerették, amit csináltok, és ezt el is ismerték. 
1991 szeptemberében bevittek katonának, mikor leszereltem, a Sing Singben már átvette a helyemet Váry Marci. Megkerestek a Beathoven együttes kapcsán. Belevágtam, és mindhárom albumunk aranylemez lett, nagyon nagy sikerünk volt itthon.
'95-96-ban 1 év szünet tartottunk a Beathovennel, ez idő alatt a Vörös István és a prognózisban doboltam.
Aztán 1997-ben Mallorcara mentünk 9 évre Beatles show-t játszani, korhű ruhában, felszereléssel, az énekes Heinz Gábor Biga volt. Rengeteg produkció, zenekar fellépett estéről estére, leginkább Angliából érkeztek, pl. Queen, Abba, Bee Gees műsort adtak elő. Az egyik csúcspontja volt ennek az időszaknak, mikor a  2001-es évben elnyertük a sziget legjobb show-ja díjat.

anyamasszony-boros_peter-beathoven.jpg

Mallorcán kívül is sokfelé megfordultatok a zenekarral. Ekkor már családos ember voltál. Feleséged és Lányod is Veled tartott ezekre az utakra, vagy itthon találkoztatok, mikor volt egy kis szünet, és haza tudtál utazni?
A Beathovennel Mallorcán kívül eljutottunk Portugáliába, Angliába, Bécsben volt egy klubunk, és Stockholmban is megfordultunk, de játszottuk Magyarországon is Habsburg György esküvőjén. 
Az első időben kocsiba szálltunk, és családostól utaztunk ki. Aztán mikor a zenekari tagok gyermekeinek beindult az iskola, külön jöttek-mentek a rokonok repülővel, de a nyarakat együtt töltöttük kint.
2006-ban végleg hazajöttünk, és megkeresett Vilmányi Gabi, hogy lenne-e kedvem részt venni a Piramix együttesben, ami Piramis dalokat játszott. Különböző tagcseréket követően Gallai Péter és Závodi János bekerült a bandába az eredeti Piramisból.

anyamasszony-boros_peter-piramix.jpg

Hangyával (Lévai Hangyássy László) több szálon is kapcsolódtok egymáshoz, hiszen együtt zenéltek a Zorallban, a Sing Singben és a POP84-ben is. Hogy alakult a kapcsolatotok?
Hangyával a Sing Sing kapcsán ismertem meg, sok emlékezetes kalandban volt részünk, a zenekar mellett a Budaörsön való közös garzonhasználatnak és Hangya Túrné-Trabantjának köszönhetően. :)

anyamasszony-boros_peter-sing_sing.jpg

Hangya megkeresett, mikor hazajöttem Mallorcáról. 2007-ben kerültem be a Zorall zenekarba, ahol a mai napig is játszom.

anyamasszony-zorall-boros-peter.jpg

2013-ban újra alakult a Sing Sing Sipos Tomival, itt szintén együtt muzsikálunk. A zenekar jelenleg nagy készülődésben van, mert július 3-án akusztikus koncertet adunk a Barba Negra Track-ben.

Aztán ott van nekünk a POP84. Ebben a hobbi zenekarban kiélhetjük a poposabb vonal iránti rajongásunkat, olyan előadók számait játszunk, amiken mi felnőttünk, Duran Duran, A-ha, Depeche Mode, stb.

Múlt héten forgattátok a Zorall legújabb klipjét. Dolgos napotok volt? Mikor láthatja az elkészült alkotást a nagyérdemű?
Május 1-jén kerül bemutatásra az aranylemezes Presszó Metál albumról az Ilyenek voltunk című dal klipje, melyet 12 óra alatt sikerült leforgatnunk. Nagyon kemény munka volt. Reggel 5-től már dolgoztunk, 8 csepeli helyszínen fordultunk meg a nap folyamán, meglehetősen kellemetlen időt fogtunk ki, hideg volt, reggel fújt a szél, később esett az eső, de azért sikerült megbirkóznunk a feladattal.  

anyamasszony-boros-peter-klipp.jpg

A Citrom Együttesben többek között Popper Péterrel is együtt zenéltél, akivel most újra összehozott az élet a Vincze Lilla és Barátai nevű formációban.
Még a beathovenes időszak előtt keresett meg Popper Peti barátom, hogy Vincze Lilla zenekart toboroz magának  Cziglán Pistivel a 'Lilla és Czigi turnéra', lenne-e kedvem elmenni. Igent mondtam a felkérésre, amiből egy féléves turné kerekedett, melynek köszönhetően bekerültem az Oké együttesbe.
Tavaly nyáron szólt Lilla, hogy újra összeáll a régi csapat, számítanak rám. Nagyon szívesen zenélek velük is, amikor tehetem, ott vagyok a koncerteken.

anyamasszony-boros-peter_vincze-lilla.jpg

A véretekben van a zene iránti rajongás, hiszen unokaöcséd, Boros Bálint a Zoom basszusgitárosa, melyben a rokoni kapcsolat mellett együtt is zenéltek. 
Igen, mostanában népszerűek az apa-gyermek formációk, de a Lányom nem zenei pályát választott magának, Bálinttal viszont tudunk együtt zenélni családon belül is. :)
A Zoom kb. 10 évvel ezelőtt alakult, egy ideig keresték az útjukat. Én 2014-ben kerültem be a bandába. Örültem az unokaöcsém felkérésének, hiszen tök jó dolog tehetséges fiatalokkal együtt zenélni. Ha tehetem, járok velük koncertezni, és részt vettem új albumuk, a Neon munkálataiban is. 

Nagyon szimpatikusnak tartom, mikor valaki alázatos a munkájával, és úgy általában az élettel kapcsolatban. Nálad pontosan ezt érzem. Éled az életed, örülsz, hogy jól alakulnak a dolgok, büszkén, de szerényen veszed tudomásul a sikereket, mentes vagy a sztárallűröktől. Otthonról hoztad magaddal útravalóul, a személyiségedből fakad, vagy tudatos döntés eredménye?
Gyermekkorom hozadéka, hiszen a Bátyámmal olyan nevelést kaptunk a Szüleinktől, mely alapjaiban meghatározza az élethez való hozzáállásunkat. Az iskolában is sokat tanultunk arról, hogy hogyan viselkedjünk az életben, például, hogy adjuk meg a tiszteletet mások felé. A Feleségemmel mi is ebben a szellemben neveltük a Lányunkat.

anyamasszony-boros-peter-csalad.jpg

Jó barátok vagytok az FTC színeiben futballozó Böde Danival. Honnan az ismeretség? Ő is Zorall rajongó?
Dani amellett, hogy a Ferencváros csatára, a madocsai focicsapat edzője is. 2016 májusában meghívott minket az egyik meccsükre, ahova többek közt Szaszával - aki énekesi karrierje mellett a Fradi speakere - utaztunk le. A mérkőzést követő rendezvényen ismerkedtem meg Danival, akivel azóta jó barátok lettünk. Viccből leszerződtetett a csapatba, amely megnyerte a megye 2-es bajnokságot, úgyhogy némi játékélménnyel és egy aranyéremmel is gazdagabb lettem általa. :)
Dani egyelőre két Zorall koncertre tudott eljönni, reméljük a jövőben nőni fog ez a szám. :)
 

anyamasszony-boros_peter-bode_dani.jpg

Pöpinek legalább további 40, zenélésben gazdag évet kívánok, aztán jöhet a jól megérdemelt pihenés! :) Személyesen legközelebb május 10-én találkozhattok Vele, ahol több zenekarban is eldobolja a magáét!

Csók, Rita

Ha tetszett az interjú, kövessetek minket itt a blogon, vagy az AnyámAsszony a Facebook oldalán!

A bejegyzés trackback címe:

https://anyamasszony.blog.hu/api/trackback/id/tr1814786608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Coligny 2020.03.13. 23:00:35

te, szüleink, bátyám, lányom, feleségem, vele... mind-mind kis kezdőbetűs...
Egyébként jó interjú.

AnyuAsszony 2020.03.14. 08:23:36

@Coligny: Igen, köszönöm az észrevételedet! :) A magyar helyesírás szabályai szerint valóban ez a helyzet általános esetben, de itt ez egy gesztus, kiemelés az interjúban megemlített, fontos szerepet betöltő emberekkel kapcsolatban. :) A nagybetű szándékos! ;)
süti beállítások módosítása