AnyámAsszony

Megtörtént események alapján

Alma a fájától
Határozott és fiatal

"Gyakorlatilag egy punk-rock garázszenekarként kezdtünk, mára pedig egy egészen felnőtt, érett, ízléses elektronikus pop-rock zenét játszó társaság lettünk.
Zenész családba született, színésznek készült, végül neki is a zene lett az élete.  Határozottan fiatal és fiatalon is határozott. Boros Bálinttal beszélgettem tervekről, döntésekről és tapasztalatokról.

borosbalint-anyamasszony.jpg

Családilag erősségetek a zenélés, nyilván egy ilyen közegben nem csoda, hogy a véredben van a zene szeretete. Te is, mint édesapád, Boros Csaba, a basszusgitárt választottad hangszeredül. Gondolom a Republic-ot rendszeresen elkísérted koncertekre, és lefogadom, hogy a nagybácsit, Pöpit is láttad fellépni gyermekkorodban, akivel jelenleg is együtt játszotok a Zoom zenekarban.
Mikor döntöttél úgy, hogy Te is zenélésre adod a fejed? Van egy konkrét élmény, amihez köthető az elhatározásod, vagy az évek múlásával vált egyre fontosabbá az éneklés és a gitározás?

Tizen-jópár éves koromig színészi pályára készültem, színészként láttam magam a színpadon, aki éppen egy nagy drámai szerepet játszik. Igazából mindig a prózai színházat szerettem, a zenés színház soha nem állt hozzám közel. 
13-14 évesen kezdtem el gitározni, és csak később basszusgitározni. Amikor megalapítottuk a zenekart a Vilmányi testvérekkel, akkor ez az egész egy baráti szórakozásnak indult.
A U2 2001-es bostoni koncert DVD-je az egyik óriási etalon számomra a mai napig. Emlékszem, hogy mikor ezt néztem, akkor éreztem először, hogy valami ilyesmivel kéne nekem is foglalkoznom. 

A Zoom nagyjából 10 éve alakult. Mi volt az eredeti zenei elképzelés, és hogyan formálódott az elmúlt 10 évben?
13-14 éves srácok baráti zenekara volt, összejöttünk, zajongtunk, eljátszottuk a kedvenc dalainkat. Ebben pár évig ki is merültek a próbák. Aztán egy idő után arra lettem figyelmes, hogy hoppá, jött egy gitártémám, van egy pár, szövegnek nem mondható, egymásra rímelő sorom, akkor kezdjünk el ezekkel dolgozni, és próbáljuk ki, hogy hogyan kell összerakni egy nótát. Így kezdtünk el - abszolút autodidakta módon - megtanulni dalt szerezni, szöveget írni. 
Nagyon-nagyon sok minden változott a Zoom háza táján az elmúlt 10 évben. Rengeteg tagcsere volt, és stílusban is nagyon sokat formálódtunk. Gyakorlatilag egy punk-rock garázszenekarként kezdtünk, mára pedig egy egészen felnőtt, érett, ízléses elektronikus pop-rock zenét játszó társaság lettünk. 

zoom_bn_anyamasszony.jpg

Áprilisban jelent meg a legújabb lemezetek, szeptember elején mutattátok be a 'Magam után' című dalhoz tartozó klipet, melyben Te vagy a főszereplő. Milyen volt a forgatás? Zenét és dalszöveget is írsz? Mi a munkamegosztás a zenekaron belül?
Igen, most szeptemberben jött ki az új klip a Neon album záródalához kapcsolódóan. A legbelsőségesebb, legönkritikusabb, igazi tükörbenézős dal. A forgatás gyorsan ment, egy nap volt az egész, hárman dolgoztunk: Markos Kristóf operatőr-rendező-vágó, Raczkó Tamás, a zenekar menedzsere, aki ilyenkor kliprendezővé avanzsálódik, és jómagam. Elég gördülékenyen és flottul csináltuk a dolgokat. Nem volt rá sok időnk, de az ilyen forgatások mindig nagyon jó hangulatban telnek. 
Igen, írok zenét és szöveget is. A Zoom-ban majdnem én írok mindent, én fektettem le az alapokat, aztán természetesen a közös munka a próbateremben folytatódik a dobossal, Boros Pöpivel és Gergely Bálint gitárossal hárman rakjuk össze a végleges dalokat. Raczkó Tamás, a menedzserünk is szokott szövegeket írni. Így épül fel ez a kis zenei alkotói közösség. 

Minden feltörekvő zenekar életében reményekkel teli időszak, mikor bekerül egy országszerte ismert tehetségkutató műsorba. Sokan irigykednek a lehetőség kapcsán, de milyen belülről egy ilyen szuperprodukció? Meg tud maradni az emberség, vagy mindenkit csupán árucikként kezelnek a műsorban?
Mi is részt vettünk idén egy ilyen tehetségkutató verseny selejtezőjén. Nagyon nagy reményekkel indultunk, az volt a célunk, hogy jussunk el a tv-s adásig, és ez végül is sikerült.
Alapjába véve azt gondolom a tv-s tehetségkutató műsorokról, hogy nem feltétlenül azok az értékek érvényesülnek, amiknek kellene. Nem hiszem, hogy jó nézőpontból közelítik meg a zenekarokat, az énekeseket, hanem ahogy te is mondtad, igazából az a szempont, hogy kiből mit lehet profitálni, és nem művészileg értem sajnos a profitálást, hanem anyagilag. Ha csak a mi példánkat említem, nálunk sajnos az nem volt elég, hogy mi egy saját dalokat játszó, saját gondolatokat közlő, én azt gondolom, hogy jól muzsikáló pop-rock zenekar vagyunk. Ez nem volt elég, mert nem vagyunk egy kirakattársaság. Mi sokkal inkább arra összpontosítunk, és arra is fogunk, hogy hogyan játszunk, mit játszunk, miről énekelünk, mint arra, hogy hogyan nézünk ki, és hogyan ugrálunk, vagy hogyan nem ugrálunk a színpadon. Azt gondolom, hogy az ilyen tehetségkutatókat mindenkinek a helyén kell kezelni. De tapasztalatnak mindenképp jó volt, érdemes elmenni, és kipróbálni egyszer. 

Augusztus 2-án felléptetek a Republic budapesti koncertjén előzenekarként, de ha jól tudom, ez nem az első, és nem is az utolsó alkalom volt. Igaz a hír, hogy a márciusi Aréna koncerten is Ti lesztek az előzenekar?
Igen! Nagyon nagy örömünkre szolgál, hogy ott lehetünk a március 14-ei Republic Aréna koncerten! Egyébként évek óta játszunk a Republic vendégzenekarként, jó pár helyen szerencsére már megfordulhattunk velük, több alkalommal a Barba Negra-ban és vidéki klubkoncerteken. Egyébként október 11-én Debrecenben a Roncs Bárban fogunk előttük fellépni.  

A Zoom mellett a Kávészünet nevű formációban is zenélsz, mely ismert verseket dolgoz fel modern hangzásvilágú dalaiban. Jó ötlet, mi is zenésítettünk meg verseket iskolás éveink alatt, nyilván nem ilyen színvonalon, így könnyebben ment a tanulás. :) Valami hasonló módon indult ez a zenekar?
A Kávészünet már több, mint 10 éve indult. Popovics György és Németh Ferenc alapították a zenekart, egy kollégiumban laktak Budapesten. Elkezdtek verseket megzenésíteni, és egy idő után olyan jól mentek a dolgok, hogy egyre több helyre hívták őket, egyre nagyobb nyilvánosságot kaptak, feltűntek egy tv-s tehetségkutató műsorban is, ott váltak széles körben ismertté. Aztán az évek alatt olyan szintre jutott a produkció, hogy ma már egy teljes zenekaros formációban játszunk, azt gondolom, nagyon színvonalasan, nagyon igényesen, nagyon őszintén, jó szempontok alapján, jó aspektusokból nyúlunk a versekhez. Nagyon izgalmas, remek dolgok szoktak ebből kisülni. 

kaveszunet_anyamasszony.jpg

Hamarosan új lemezt adtok ki, ez már az ötödik lesz a sorban. Marad a korábbi stílus?
Október elején jelenik meg az online felületeken az új album. Részben szakítottunk a korábbi hagyományokkal stílus szempontjából. A negyedik album eléggé elektornikus hangvételű lemez volt, sokkal inkább domináltak az elektronikus hangszerek, a billentyűk, a dobgépek. Ez az album pedig alternatív rock-beat-indie stílusjegyeket fog majd magán hordozni, van az egésznek egy nagyon kellemes hangulata, rengeteg íz és rengeteg szín van benne, tehát azt gondolom, hogy mindenki számára érdekes lesz majd ez az ötödik Kávészünet lemez. 

Említetted, hogy eredetileg színésznek készültél, és azt is tudom Rólad, hogy elvégezted a Színház- és Filmművészeti Egyetemet. Milyen szakon diplomáztál?
Dráma instruktor szakon diplomáztam, ami gyakorlatilag egy drámapedagógiai dolog. Mivel sokáig színésznek készültem, kézenfekvő volt, hogy a Színműre menjek. Viszont amikor láttam a Színművészetin végzett színész barátaimon, hogy ez milyen áldozatokkal és lemondásokkal jár, akkor úgy döntöttem, nem szeretnék lemondani a korábbi életemről, a zenekarokról, a családomról, a barátokról, és minden olyanról, amire a Színház- és Filmművészeti Egyetemre való bekerülés rákényszerített volna. Egy teljesen más életet kellett volna élnem, és én ezt az áldozatot nem akartam meghozni. Nagyon-nagyon jól érzem magam, nagyon örülök, hogy zenészként élhetek, és abszolút nem bántam meg, hogy nem lettem színész. 

Hogy látod a jövődet, mi lesz a fókuszban, a zenélés, vagy az egyetem által adott szakma?
Bár a család szerintem ennek annyira nem örül, de az egészen biztos, hogy az egyetem által adott szakmámmal mostanában nem nagyon fogok foglalkozni. A mérleg nyelve abszolút a zenélés felé mutat, és a jövőben is mindenképp erre szeretnék koncentrálni. A Zoom-ban és a Kávészünetben is, megyünk előre a srácokkal, igyekszünk minél jobb dalokat és lemezeket készíteni, minél többeket elérni a zenénkkel.  

Biztos vagyok benne, hogy hamarosan sokan betekintést nyertek a Zoom munkásságába! ;)
Csók, Rita 

HA TETSZETT AZ INTERJÚ, KÖVESSETEK MINKET ITT A BLOGON, VAGY AZ ANYÁMASSZONY A FACEBOOK OLDALÁN!

A bejegyzés trackback címe:

https://anyamasszony.blog.hu/api/trackback/id/tr6715016152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása