AnyámAsszony

Megtörtént események alapján

Tisza-tavi kalandjaink gasztro vetületei
Jól tettük, hogy betértünk

A nyaralások alkalmával is van étel a strandbüfén túl, és jól tesszük, ha időt fordítunk a megismerésükre.

Július végén nyaralás jeligére indultunk útnak a Tisza-tóhoz, azonban a huncut időjárásnak köszönhetően kicsit az őszi hangulatába is belekóstolhattunk a tájnak.
A célpont kiválasztásához az első löketet egy hajnali motorcsónakos madárnéző program adta, amely a reggel 6-os indulás és az esőre hajló időjárás miatt kicsit hűvösnek hatott, azonban jócskán kárpótoltak minket a meglesett madarak és a vezetőnk tájékozottsága a szárnyasokon túl egyéb állatokkal és növényekkel, helyi jellegzetességekkel kapcsolatban is, de erről majd később. :)
Pancsolásra egy nap volt megfelelő, az is csak a bátrabbaknak, hagyományos anyukák ilyen időben maximum térdig merészkednek be.
Természetesen nem maradhatott el a kerékpározás és a Tisza-tavi Ökocentrum megtekintése, de amire bővebben szeretnék kitérni, azok a kulináris élvezetek.
A bázisunk Tiszafüreden, a Tisza-tó fővárosában volt, itt biciklire pattantunk, és elkerekeztünk a poroszlói Fehér Amúr Halászcsárdába. A népszerű étteremben ebédidőben telt házra lehet számítani, és pontosan azt kapja az ember, amit a név alapján vár, igazi magyaros ételek, nagy adagok. Nálunk már szinte hagyomány, hogy mindenhol, ahol elérhető, megkóstoljuk a harcsapaprikást túrós csuszával, most sem volt ez másképp. Jófajta paprikást kaptunk, melyből hárman nem tudtunk két adagot megenni, így AzUram a harcsahalászleve elfogyasztása után szolgálatkészen besegített.
A második éttermi tapasztalatom a modern, ízlésesen berendezett, és érezhetően tiszta tiszafüredi Mariska Étteremhez kapcsolódik, ahol szombat este, a konyha zárásához vészesen közeledve is kedves, minőségi kiszolgálásban részesültünk, a teltház ellenére az ételek gyorsan megérkeztek, finomak és változatosak voltak, pont elegek ahhoz, hogy annyit együnk, amennyi jól esik, és ne maradjon a tányérunkon. Haltepertőt, halburgert és zöldborsós rizottót kértünk kecskesajttal, limonádékkal.
A sarudi Sulyom Éttermet is kár lett volna kihagyni, ugyanis az ízlésesen kialakított étteremben elénk varázsolt ételköltemények teljesen más szintre emelik az étkezést, a kedves és nyugodt lékör, a bájos pincérek mind hozzátettek az étel élvezeti értékéhez.  A tálainkra vargánya cappuccino, szürkeharcsa hortobágyi palacsinta, citromborsos grillezett fogasfilé és a Sulyom sült túrógombóca került, mely mellé házi szörpöket és végül egy-egy finom kávéitalt is elfogyasztottunk.

forrás: https://www.facebook.com/sulyometterem

Az árakkal kapcsolatban. A strandbüfék esetében az ár-érték arány nem túl kedvező, ahogy máshol sem, szerencsére nem az ilyen jellegű ételek után vágyunk. Azonban a különleges fogásokkal tűzdelt, italokkal, kávéval, desszerttel megspékelt étkezések árai gyakorlatilag megegyeztek az általunk készített grill vacsora bevásárlásának költségeivel, és tegyük is gyorsan hozzá, hogy az étteremben nem grillkolbász és grillsajt került a tányérainkra, valamint az étkezés végeztével nem nekünk kellett elmosogatni, elpakolni.
Nyilván ezeken a helyeken kívül is rengeteg kiváló étterem található a tó környékén, nekünk idén ezekre esett a választásunk Tisza-tavi látogatásunk során, és jól tettük, hogy betértünk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.