AnyámAsszony

Megtörtént események alapján

Rock az élet
Szasza 55

Szerelmes Férj, szerető Apa, Fradista és Biciklista, Örök Rocker.
Szendrey Zsolt Szaszával beszélgettem közelgő születésnapja alkalmából az elmúlt 55 évről.

szasza_55_szendrey_zsolt_anyamasszony_bnt.jpg

Kezdjük az elejéről. Milyen volt a gyerekkorod? Mi lettél volna, ha nem a zenei pálya mellett döntesz?

Kiegyensúlyozott gyerekkorom volt,  „próbáltam nem elveszteni a fejem". :)
Építésztechnikumot végeztem, voltam taxis és az óvodában, ahol anyukám dolgozott, kertész is. De igazából mindig zenész akartam lenni.

Kezdetben minden a biciklizésről szólt, komoly szinten kerékpároztál a Fradinál. Miért maradt abba? Mi köt most FTC-hez?

Gyerekkoromban a nagypapánál ültem először biciklire, akkor szerettem bele a kerékpározásba.
Mivel az egész család Ferencváros rajongó, egyértelmű volt, hogy a Fradiba megyek sportolni. A zenélés miatt hagytam abba a versenyszerű biciklizést, plusz azért, mert az érettségire nem tudtam volna felkészülni.
Amellett, hogy mindig is FTC drukker voltam, 2012 óta a klub speakereként dolgozom, minden hazai meccsen ott vagyok, közlöm a mérkőzéssel kapcsolatos információkat, a szünetben lebonyolítom a játékokat. Nagyon szeretem ezt a munkát, megtisztelő feladatnak tartom. Ha az FTC Legendái, Sportolói és Szurkolói elégedettek velem, akkor van igazán értelme annak, amit csinálok. 

szasza_szendrey_bicikli_anyamasszony.jpg

Dobosként kezdted a zenei karrieredet, aztán átpártoltál az énekléshez. Könnyebb a mikrofont koncertről-koncertre cipelni, mint a dobfelszerelést, vagy valami más állt a háttérben? 

'82-ben kezdtem el zenélni az építőipari szakközépben Tabár Istvánnal (Exotic). Ő gitározott, én voltam a dobos.  Később pontosan azért lettem „énekes”, mert lusta voltam cipelni a dobszerelést. A dobos pakol legelőször és a legvégén is. :)
M
indegyik formációban meghatározó szerepet töltöttem be, dobosként is tevékenyen részt vettem a zene és a szöveg írásában is.

Azért leülsz még mostanság is dobolni csak úgy, kedvtelésből? Esetleg a rajongók néha napján kapnak egy kis ízelítőt a koncerteken az éneklés mellett a zenélésből is?

A Macskajaj formációnkban volt már rá példa, hogy a Pöpi (Boros Péter) nem tudott eljönni, úgyhogy megkért, doboljam le helyette a repertoárt, illetve a Kisfiammal is szoktunk otthon dobolni. Szájharmonikázom még, és hobbi szinten gitározom.

Több zenekarban is aktív tag vagy jelenleg. Melyik tölti be a legmeghatározóbb helyet az életedben?

szasza_szendrey_zorall_anyamasszony.jpg

A Zorall a legmeghatározóbb, szinte minden hétvégén koncertezünk.
A Sex Action és az Action is rendkívül fontos, mindegyiket nagyon szeretem.

szasza_szendrey_sex_action_anyamasszony_gangsta.jpg

A Sex Action jövőre 30 éves lesz, nagy bulival készülünk. A '90-es évekbeli tini rajongóink mostanra családot alapítottak, és sokan már az egész pereputtyal jönnek a koncertjeinkre. Ezer éves barátság köt össze a tagokkal, de ez igaz a Zorallra is.

Kevesen tudják például, hogy Hangyával (Lévai Hangyássy László) a barátságunk egészen a '80-as évekig nyúlik vissza. A '87-es Csillag Születiken találkoztunk egy szombati napon. Először röhögtünk egymáson, mivel Hangya csillámos sztreccs nadrágban volt tupírozott hajjal, én meg darkként jelentem meg. Megkérdezte, hogy van-e kedvem hétfőn elmenni a Sing Singgel Litvániába, mert roadra van szükségük. Elmentem. 
Az Action mostani felállása az örömzenélésről szól, szeretünk együtt muzsikálni, dalokat írni, koncertezni.

szasza_szendrey_action_anyamasszony.jpg

Május 10-én a Barba Negrában Szasza 55 szülinapi életmű koncertem lesz, ahol mindegyik formációm képviselteti magát, még a Love zenekar is, ami a Sex Action előtti bandám, az akkori időszaknak megfelelően a sötét - dark rock képviselője volt.
Rengeteg zenész és énekes barátom is tiszteletét teszi, tuti, hogy fantasztikus bulit hozunk össze. :) Úgyhogy biztos, ami biztos, rögzítjük az eseményeket, hogy aztán mindenki újra átélhesse az élményt. :)

Mi volt az első reakciód, mikor Barbaró Attilla előállt a Zorall ötletével, melynek alapja, hogy ismert hazai örökzöldeket kombináljatok rockhimnuszokkal? Gondoltátok az első számokat készítve, hogy ilyen sikeres lesz ez a formáció?

Az első reakcióm az volt, hogy: „menj a pi...". :) Hiszen csak Ő gondolt arra, hogy Zámbó Jimmyt és Uhrin Benedeket fogok énekelni.
Egy zenekarnál nem lehet tudni az elején, hogy sikeres lesz-e az, amit csinálnak, maximum bízhatnak benne. Mi is bíztunk. 
Az első feldolgozások közt volt a Meseautó és a Gondolsz-e majd rám. De nem is emlékszem egészen pontosan arra, hogy miket készítettünk, azt viszont tudom, hogy a Szigeten kétszer kellett lenyomnunk a műsort, mert olyan rövid volt a repertoár. :)
 

Nagyon közvetlen a kapcsolatotok a Zorall rajongóival. Minden évben együtt utaztok Erdélybe a kemény maggal, szerveztek pl. biciklis túrákat, a Sörolimpiával pedig megalkottátok saját fesztiválotokat, ahol a többnapos balatoni rendezvényen a magyar rockélet apraja-nagyja mellett fellép a zenekarotok unplugged továbbgondolása a Macskajaj is, mellyel év közben rendszeresen adtok ingyenes, laza, jókedvű akusztikus kocsmakoncerteket.
Sok barátság szövődik ezeken az eseményeken, vagy a barátság azért más lapra tartozik? Sok barátod van, vagy inkább sok ismerősöd?

Sok ismerősöm van, barátom azért jóval kevesebb, de természetesen vannak jó barátaim, akikre mindig számíthatok.
Sikeres zenekar esetében mindig sok az ismerős. Közvetlenek vagyunk a rajongóinkkal, jóban vagyunk velük, megyünk közösen Erdélybe, biciklizni, Sörolimpiára, ahol pl. tavaly a barátainkkal és a zenekar táborával együtt is megtartottuk az esküvőnket Ildivel.

Kikkel zenéltél együtt az elmúlt közel 40 évben?

Játszottam Aradszky Laci bácsival, Balázs Fecóval, Vincze Lillával, Kikivel. Lukács Lacival is jó volt együtt énekelni a '90-es évek elején. Hatalmas élmény volt egy színpadon állni Nagy Feróval. Titkon reménykedem, hogy egyszer még sikerül Kovács Katival összehozni egy közös fellépést. 

szasza_szendrey_nagy_fero_anyamasszony.jpg

Nekem úgy tűnik, hogy nagyon szeretsz élni, és szeretsz másoknak is jó pillanatokat szerezni, gyakran adtok jótékonysági koncerteket, támogattok állatmenhelyeket. Vannak állandó pártfogoltjaitok, vagy mindig máshol igyekeztek segíteni?

Igen így van, igyekszünk segíteni, ahol tudunk.
Évente több helyre is szoktunk menni játszani, pl. decemberben voltunk a Vakok Állami Intézetében, pár hete pedig - a Down-szindróma világnapján (március 21.) - a  Down Alapítványhoz 
látogattunk el.

szasza_55_down_alapitvany_anyamasszony.jpg

Támogatunk különböző állatotthonokat is, és az Action-nel megcsináltuk az Állatkínzó klippet, mellyel mi is felszólalunk az állatok érdekeinek védelmében a Szurkolók az állatkínzás ellen csoporttal karöltve.

Híresen jó a kapcsolatod Fiaddal, Zalánnal. Mit csináltok, mikor együtt vagytok? Neked is ilyen meghatározó szerepet tölt be az édesapád az életedben?

Szeretjük egymást, birkózunk, dobolunk, zenélünk és mélyítjük az Apa-fia kapcsolatot.
Igen, engem is nagyon szoros kötelék fűz az édesapámhoz a mai napig!

Nagy szerelemben élsz gyönyörű Feleségeddel, Ildivel. Mi a harmonikus kapcsolat titka? Megszelídültél Ildi mellett?

Igen így van! A harmonikus kapcsolathoz kell tolerancia, szeretet, adni akarás és tudás.
Mikor megismerkedtünk, rögtön tudtam, hogy Ő az Igazi! Az élet minden területén kiegészítjük egymást, Ő a másik felem. Szeretjük egymást, boldogok vagyunk.
A Feleségem elfogadta és szereti a Kisfiamat, remek a kapcsolatuk, ezt is nagyon jó látni, érezni! Szeretetteljes C
saládban élünk.
Nem szelídülés... Rengeteget változtam mellette, erő kellett az előző életemből való kilépéshez, akarat, kitartás. Ildi ehhez is rengeteg segítséget adott nekem!
 
Nagyon fontos volt számomra, hogy a Szüleim mit szólnak majd a kapcsolatunkhoz. Hihetetlenül boldoggá tesz, hogy ők is ilyen rendkívüli módon szeretik a Feleségemet, és örömmel tölti el őket is, hogy ilyen szoros a kötelék köztünk. Csak azt sajnálják, hogy nem találkoztunk hamarabb. :)

szasza_szendrey_zsolt_ildi.jpg

Mivel töltöd a szabadidőd? Van egyáltalán szabadidőd?

Alig van szabadidőm.
Általában biciklizem, Ildivel elszökünk wellnessezni vagy hármasban - Ildivel és Zalánnal - csinálunk valamilyen programot. De szeretem a csendet is hallgatni. :)

Hiszem, hogy nem a kor számít, hanem az, hogy az adott életszakaszban ott tart-e az ember, ahol azt korábban eltervezte. Az elképzeléseid szerint halad az életed, vagy nem vagy tervezgetős alkat, inkább sodródsz az árral? 

Nem vagyok tervezgetős típus, szeretek élni, boldog vagyok, hogy ilyen gyönyörű Feleségem van, akit nagyon szeretek, és aki viszont szeret. 

Hogy érzed, jó helyen vagy a világban? Mi a legjobb, ami az elmúlt 55 évben történt Veled? Van valami, amin szívesen változtatnál?

Most vagyok a legjobb helyen. A legfontosabbak az életemben Ildi és Zalán. Nem változtatnék semmin!

szasza_szendrey_zsold_ildi_anyamasszony.jpg

Számtalan dolog történ Veled az elmúlt 37 éveben, voltál nagyon fent, de gondolom nagyon lent is. Hogy vészeled át a nehezebb időszakokat? 

A nehezebb időszakokban a sport segített, a kerékpározás megtanított arra, hogy van erőm, és használni is tudjam, mert nem az a kérdés, hogy hogyan, vagy hányszor kerül padlóra az ember, hanem az, hogy akkor tudja használni az erejét, amikor szüksége van rá, és ha kell, akkor újra és újra fel tudjon állni. Mert senki se higgye, hogy nem lesz pofon, és azt se, hogy nem fog fájni!

Mik a jövőbeli terveid? 'Rock and roll forever', vagy lassan nyugodtabb vizekre evezel?

Na, szerinted? :)

 

Szerintem? Továbbra is Rock az élet! :)

Csók, Rita

A bejegyzés trackback címe:

https://anyamasszony.blog.hu/api/trackback/id/tr6414735193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása